در دوره آموزش livewire ما سعی داریم livewire که یک فریمورک laravel به حساب می‌آید را به شکل قدم به قدم و جامع به شما آموزش دهیم . اول داستان، طراح گرافیک بودم و ۲ سالی به عنوان طراح مشغول بودم، بعد به برنامه‌نویسی علاقمند شدم و الان بیشتر از ۱۰ ساله که عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. صفحه‌نمایش‌های با اندازه‌های مختلف امروزه جز جدایی ناپذیر زندگی ما شده‌اند از موبایل‌ها گرفته تا تبلت و لپ تاپ که هر کدام در هر مدل دارای سایز صفحه نمایش متفاوت هستند.

در دوره آموزش livewire ما سعی داریم livewire که یک فریمورک laravel به حساب می‌آید را به شکل قدم به قدم و جامع به شما آموزش دهیم . اول داستان، طراح گرافیک بودم و ۲ سالی به عنوان طراح مشغول بودم، بعد به برنامه‌نویسی علاقمند شدم و الان بیشتر از ۱۰ ساله که عاشق کدزنی و چالش‌های پروژه‌های مختلفم. به تدریس علاقه خاصی دارم و دوست دارم دانشی که در این راه بدست آوردم را در اختیار دیگران هم قرار بدم. صفحه‌نمایش‌های با اندازه‌های مختلف امروزه جز جدایی ناپذیر زندگی ما شده‌اند از موبایل‌ها گرفته تا تبلت و لپ تاپ که هر کدام در هر مدل دارای سایز صفحه نمایش متفاوت هستند.

دربرای مثال، کسی که یک وبسایت خبری دارد، محتوای خبری خود را در سایتش منتشر می‌کند؛ همچنین وبسایت‌های آموزشی، سرگرمی و …. نیز بسته به موضوع خاصی که دارند، محتوای متفاوتی را بر روی وبسایت خود بارگذاری می‌کنند. این محتوا به کمک کدهای زبان برنامه‌نویسی تحت وب اچ‌تی‌ام‌ال یا HTML ایجاد می‌شوند. CSS {3|three} در 1999 معرفی شد و تحول بزرگی در بهبود نسخه‌های CSS محسوب می‌شود.برای مثال، کسی که یک وبسایت خبری دارد، محتوای خبری خود را در سایتش منتشر می‌کند؛ همچنین وبسایت‌های آموزشی، سرگرمی و …. نیز بسته به موضوع خاصی که دارند، محتوای متفاوتی را بر روی وبسایت خود بارگذاری می‌کنند. این محتوا به کمک کدهای زبان برنامه‌نویسی تحت وب اچ‌تی‌ام‌ال یا HTML ایجاد می‌شوند. CSS {3|three} در 1999 معرفی شد و تحول بزرگی در بهبود نسخه‌های CSS محسوب می‌شود.

به کمک عبارت {text|textual content}-align نیز آن را وسط چین کردیم که خروجی آن را در سمت راست تصویر می‌بینید. ۲- ما ابتدا عناصر با خواص مشابه را بر حسب id و class آنها ، در گروه های یکسان قرار می دهیم. پس از آن مرورگر Internet Explorer {3|three} شروع به پشتیبانی از کدهای CSS کرد و در سال 2008 و در هشتمین نسخه خود، توانست به طور کامل CSS 2 را پشتیبانی کند. امروزه اکثر مرورگرها از CSS پشتیبانی می‌کنند، اما هنوز هم ممکن است توسعه ی نسخه‌های CSS، مشکلاتی به همراه داشته باشد.

در این بخش به شکل کامل در مورد روش اعمال استایل‌های css بر روی متن‌ها، موارد مختلفی را به شما آموزش خواهیم داد. بنابراین قبل از آموزش CSS شما باید آموزش HTML رو دیده باشین. یادگیری HTML خیلی سخت نیست و در مدت کوتاهی می‌تونین به اون مسلط بشین. HTML زبانی هست که تمامی عناصر موجود در صفحات وب مثل جعبه های متن، دکمه ها و غیره توسط اون ساخته می‌شن و با ترکیب اون با کدهای CSS ظاهر صفحه شکل می‌گیره. سی‌اس‌اس، روش چاپ شدن، روش شنیده شدن صدا برای کاربرانی با مشکل دسترسایی، و دستورهای فراوان دیگری را برای چگونگی نمایش سایه زیر قلم‌ها و پس زمینه‌های هر صفحه وب را در خود جای می‌دهند. آخرین نسخه پیشنهاد شده از استاندارد سی‌اس‌اس، نسخه ۳ می‌باشد که هنوز در مسیر پیشنهادی قرار دارد و مرورگرهای اینترنتی، هنوز تمام دستورهایش را پشتیبانی نمی‌کنند.

زمانی که آنرا به صفحه لینک می کنید، بصورت پیش فرض، حالت واکنشگرا را پشتیبانی می کند. یادگیری و استفاده از آن نسبت به دیگر فریم ورک ها آسان تر است. W3.CSS نسبت به دیگر فریم ورک ها مثل Bootstrap از حجم کمتری برخوردار است و در نتیجه سرعت لود صفحات افزایش پیدا خواهد کرد. تفاوت کارکرد CSS در مرورگرهای مختلف که ممکن است مشکلاتی برای برنامه نویسان ایجاد کند.

این آموزش CSS آخرین استانداردهای CSS / CSS3 را به شما آموزش می دهد. قالب بندی صفحه از طرح بندی آن جدا کرده و ایجاد تغییرات در صفحه به سادگی امکان پذیر است. با موفقیت ثبت شد، میزفا از شما برای عضویت در خبرنامه هفتگی تشکر میکند. کپی کردن بدون لینک کردن ذکر دقیق آدرس مطالب به عنوان منبع هر چند خلاف قوانین است ولی خلاف حرفه و اخلاق هم می‌باشد و ما رضایت نداریم. مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم می‌توانید بدون ارسال دیدگاه مشترک ایمیلیاین نوشته شوید. فهمیدیم CSS چیه و چیکار می کنه،‌ و اینکه چطور می‌تونه به ما کمک کنه.

البته تصور اکثر افرادی که با وب و طراحی سایت سر و کار دارند این است که CSS برای نمایش خصوصیات صفحات HTML مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که علاوه بر HTML ، صفحات XHTML و همچنین داده های مربوط به XML نیز می توانند از آن استفاده کنند. فریمورک های CSS عموما یک پکیج شامل مجموعه ای از پوشه ها و فایل هایی هستند که با استفاده از کدهای پایه استاندارد (شامل HTML، CSS و جاوااسکریپت و نظایر آن) ایجاد شده است. یکی از مهمترین نکته ها برای طراحی سایت، استفاده بهینه از css میباشد در این بخش ازآموزش cssبه شرح ویژگی های اساسی و مهم در طراحی وب سایت میپردازیم و روشهای اضافه کردن CSS به صفحه را مورد بررسی قرار میدهیم. کلمه "Cascading" یا آبشاری که اولین کلمه از CSS است به این نکته اشاره می‌کند که کدهای نوشته شده با CSS به صورت پیش فرض از بالا به پایین و به ترتیب پردازش و اجرا می‌شوند.

تگِ لینک فایلی را که در نظر داریم به صفحه سایت ما ضمیمه می کند، در اینجا برای صفحات سایت ما مشخص می کند که دستورات {style|type|fashion} را از فایل {-ای که برای آن تعریف شده است بگیرد. CSS مخفف Cascading Style Sheets می باشد و زبانی است برای مشخص کردن ویژگیهای ظاهری یک وب سایت. امروزه روی این مسئله خیلی تاکید می شود که حتما برای مشخص کردن ویژگیهای ظاهری یک صفحه به جای استفاده از تگ های HTML از CSS استفاده شود. علاوه بر این CSS می تواند این امکان را به شما بدهد که برای صفحه خود در مدیاهای مختلف ویژگیهای مختلفی در نظر بگیرید.

Css مخفف Cascading Style Sheets است که در معنای لغوی به روشی گفته می شود که برای قالب بندی و طراحی اجزای صفحه وبسایت کارایی دارد. شما می توانید بدون استفاده از کدهای HTML از طریق این استایل شیت ها می توانیم از دوباره نویسی کدهای HTML که باعث مشکل شدن کدنویسی و همچنین کند شدن سرعت بارگزاری صفحه در اینترنت می شود جلوگیری کنیم. در گذشته طراحان سایت مجبور بودند سایت های خود را بر پایه یک صفحه یک صفحه ای بسازند، بر همین اساس مجور بودند {style|type|fashion} های خود را نیز به همین صورت به سایت خود اعمال کنند.

در ادامه میتوانید یک مثال از این انتخابگر / شبه کلاس را در زبان CSS مشاهده نمایید. علاوه بر موارد فوق، بهبود بخشیدن به سرعت وبسایت و نگه‌داری آسان کدها نیز از دیگر ویژگی‌های این زبان تحت وب هستند. W3.CSS برای یادگیری و استفاده رایگان است و نیازی به تهیه ی لایسنس نیست.

آردینی اوخو
سه شنبه 26 اسفند 1399
بؤلوملر :